Marketing dzieli się na przeróżne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak też dużo innych, ale statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najprzyzwoiciej działa reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, lecz nie tylko – wstępuje w to oczywiście też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta bądź wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie materiałów reklamowych Kraków
Ta standardowa reklama pewnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wskutek tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie możliwego konsumenta są wybitnie przeróżne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i wybitnie dobrze wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.